Valkeakosken nuorkauppakamari on pieni, tiivis ja aktiivinen kamari. Kuitenkin heidän strategiansa vaati päivitystä, joten saimme kunnian ottaa suunnan kohti Apianlahden rantaa päivittämään heidän strategiansa 2010-luvulle.
Viikonlopun koulutus oli tiiviiseen pakettiin puristettu koko Valkeakosken nuorkauppakamarin strategian läpikäyminen tämänhetkisestä lähtötilasta aina konkreettisiin kehitysehdotuksiin saakka. Iloksemme saimme huomata, että strateginen ajattelu on nuorkauppakamarilaisille tuttua puuhaa ja ajatukset olivat tiimeillä paljolti samankaltaisia toistensa kanssa Valkeakosken Nkk:n strategian kehittämiseksi. Strategian uusiminen kuulosti olevan ajankohtaista myös muiden kamarien kohdalla.
Teemana strategiakoulutuksessa oli Parempaa pelisilmää. Teema on otettu jalkapallojoukkue Valkeakosken Hakasta, joka on alueen aktiivinen jalkapalloseura ja kaupunki onkin mm. siitä tunnettu. Teemaa toteutettiin nimeämällä brainstormingtiimit eri jalkapallotermein, kuten huligaanit, cheerleaderit, soccer moms, erotuomarit ja pelinrakentajat.
Maija Autio ja Kaisa Merilahti